Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

Pomagamy dzieciom lepiej rozumieć siebie i innych

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) w Łodzi to program Fundacji EduKABE, który wspiera dzieci w lepszym rozumieniu siebie i budowaniu relacji z innymi.

Jeśli szukasz miejsca, gdzie Twoje dziecko poczuje się bezpiecznie, nabierze pewności siebie i nauczy się współdziałać w grupie – zapraszamy.

W Fundacji EduKABE wierzymy, że każde dziecko ma naturalny potencjał do rozwoju emocjonalnego i społecznego. Potrzebuje tylko przestrzeni, w której może ten potencjał odkrywać we własnym tempie – z akceptacją i wsparciem.

Stawiamy na praktykę, zabawę i wspólne doświadczenie – dzięki temu nauka odbywa się w sposób naturalny i angażujący.


Dlaczego warto zapisać dziecko na TUS?

Trening Umiejętności Społecznych to forma zajęć grupowych, które rozwijają u dzieci umiejętności potrzebne w szkole, domu i relacjach rówieśniczych.

🧠

Rozwój emocjonalny

Twoje dziecko nauczy się rozpoznawać emocje i reagować na nie w zdrowy sposób.

💬

Komunikacja i współpraca

Pomożemy mu mówić o swoich potrzebach, słuchać innych i działać zespołowo.

🌱

Większa pewność siebie

Trening wzmocni poczucie własnej wartości Twojego dziecka i pomoże mu odnaleźć się w relacjach.


Dla kogo jest Trening Umiejętności Społecznych?

Nasze zajęcia w ramach treningu umiejętności społecznych w Łodzi kierujemy do dzieci w wieku 4–14 lat, które potrzebują wsparcia w rozwoju emocji, relacji i komunikacji.

Zajęcia są przeznaczone dla dzieci, które:

👥 mają trudność z nawiązywaniem relacji i odnalezieniem się w grupie,

💢 reagują silnymi emocjami – złością, frustracją, nieśmiałością lub wycofaniem,

🌱 potrzebują wzmocnienia poczucia własnej wartości,

💬 zmagają się z trudnościami w komunikacji, asertywności lub samokontroli,

🧩 funkcjonują w spektrum autyzmu, z ADHD lub innymi wyzwaniami rozwojowymi,

💚 po prostu chcą lepiej rozumieć siebie i innych.

Bazując na naszym doświadczeniu i sprawdzonych metodach pracy, prowadzimy zajęcia w trzech grupach wiekowych, aby każde dziecko mogło uczyć się w sposób dopasowany do swojego etapu rozwoju i potrzeb emocjonalnych:

4–6 lat

Pierwsze kroki w emocjach i relacjach

W tej grupie skupiamy się na rozpoznawaniu i nazywaniu emocji – swoich i innych osób.

Dzieci uczą się, jak prosić o pomoc, jak mówić o tym, co czują, oraz jak reagować, gdy coś idzie nie po ich myśli.

Poprzez gry i zabawy rozwijają współpracę, dzielenie się i wspólne podejmowanie decyzji.

To idealny moment, by nauczyć się, że emocje są czymś naturalnym – i można o nich rozmawiać.

7–10 lat

Komunikacja, empatia i samoregulacja

Na tym etapie dzieci coraz częściej funkcjonują w grupach rówieśniczych – w szkole, na zajęciach, w zabawie.

Podczas treningu uczą się, jak mówić o swoich potrzebach w sposób zrozumiały i spokojny, jak reagować na emocje innych oraz jak rozwiązywać konflikty bez złości.

Ćwiczymy empatię, współdziałanie i radzenie sobie w sytuacjach stresu czy porażki.

To czas budowania świadomości emocjonalnej i umiejętności współpracy z innymi.

11–14 lat

Relacje, asertywność i pewność siebie

Starsze dzieci i nastolatki mierzą się z presją rówieśniczą, emocjonalnymi huśtawkami i potrzebą akceptacji.

Na zajęciach uczą się, jak wyrażać swoje zdanie z szacunkiem do innych, jak reagować na krytykę, jak odmawiać i stawiać granice.

Rozmawiamy o tym, jak budować relacje oparte na zaufaniu i jak wzmacniać poczucie własnej wartości.

To grupa, w której dzieci uczą się, że bycie sobą – naprawdę się opłaca.


Co daje TUS?

Podczas treningu Twoje dziecko:

  • nauczy się rozpoznawać i nazywać emocje – własne i innych osób,
  • rozwinie empatię i umiejętność współpracy,
  • nauczy się konstruktywnie rozwiązywać konflikty,
  • przećwiczy różne sytuacje społeczne w bezpiecznych warunkach,
  • odkryje swoje mocne strony i nauczy się z nich korzystać,
  • wzmocni poczucie sprawczości i wiary w siebie,
  • poczuje, że bycie sobą jest w porządku.

Naszym celem jest, aby dziecko wyszło z zajęć z większym spokojem, pewnością siebie i zrozumieniem tego, jak funkcjonują emocje – jego własne i innych.

Dowiedz się więcej o metodzie TUS na stronie kwartalnika „Trening Umiejętności Społecznych”.


Jak wyglądają zajęcia?

Zajęcia w ramach treningu umiejętności społecznych w Łodzi prowadzone są w przyjaznej przestrzeni w centrum Łodzi – z wykorzystaniem sprawdzonych metod pracy terapeutycznej i elementów zabawy.

📅

12 spotkań

Cały cykl obejmuje 12 zajęć – to optymalny czas, by wzmocnić konkretne umiejętności społeczne, a jednocześnie nie przeciążać dziecka.

⏱️

60 minut

Każde spotkanie trwa 60 minut i odbywa się raz w tygodniu.

👫

Małe grupy

Zajęcia prowadzone są w małych, 4–6 osobowych grupach.

Podczas spotkań dzieci:

  • uczestniczą w rozmowach, grach i scenkach,
  • uczą się przez zabawę, ruch i współdziałanie,
  • rozwijają umiejętności słuchania, wyrażania emocji i empatii,
  • uczą się akceptować siebie i innych.

Każda grupa ma swojego trenera, który tworzy atmosferę bezpieczeństwa, akceptacji i życzliwości.

Zapisz swoje dziecko na TUS w Fundacji EduKABE

Pomóż mu zyskać pewność siebie i nauczyć się współpracy.


Kto prowadzi zajęcia?

Zdjęcie portretowe Jakuba Kobylińskiego, prezesa Fundacji EduKABE. Fot. Agnieszka Cytacka.

Imię i nazwisko

Trenerka TUS, pedagog i terapeutka. Od wielu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, wspierając ich rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy.

W swojej pracy łączy empatię z konkretnymi metodami terapeutycznymi i elementami zabawy, które pomagają dzieciom uczyć się w sposób naturalny i bezpieczny.

Ukończyła [Lorem ipsum], specjalizuje się w [Lorem ipsum].

Jej misją jest pomaganie dzieciom w budowaniu relacji, zrozumieniu emocji i odkrywaniu własnych zasobów.


Konsultacje dla rodziców

W Fundacji EduKABE dbamy nie tylko o dzieci, ale również o komfort rodziców. Dlatego w ramach programu TUS oferujemy konsultacje, które pomagają lepiej zrozumieć potrzeby dziecka i wspierać je na co dzień.

Konsultacja wstępna to integralna i obowiązkowa część programu TUS Fundacji EduKABE. Odbywa się po zapisaniu dziecka na zajęcia i stanowi pierwszy krok w procesie wsparcia.

Podczas spotkania trener poznaje Twoje dziecko, jego mocne strony, temperament i aktualne potrzeby. Dzięki temu może przygotować się do pracy tak, by od pierwszych zajęć skupić się na rozwoju całej grupy, a jednocześnie uwzględnić indywidualne różnice między dziećmi.

To spotkanie daje nam możliwość ustalenia wspólnych celów, omówienia ewentualnych trudności oraz sposobów komunikacji pomiędzy rodzicami a trenerem.

Dzięki temu już pierwsze zajęcia przebiegają w atmosferze zaufania, zrozumienia i dobrze zaplanowanej pracy.

Po zakończeniu cyklu zapraszamy również na dobrowolną konsultację podsumowującą, podczas której omawiamy postępy dziecka, jego mocne strony i dalsze możliwości rozwoju – zarówno w domu, jak i w relacjach z rówieśnikami.


Koszt i organizacja

Informacje organizacyjneSzczegóły
Liczba zajęć12 spotkań po 60 minut
Wielkość grupy4–6 dzieci
Grupy wiekowe4–6 lat, 7–10 lat, 11–14 lat
Koszt cyklu1200 zł
Konsultacja wstępna100 zł
Konsultacja podsumowująca (opcjonalna)100 zł

Zajęcia odbywają się stacjonarnie w Łodzi, w siedzibie Fundacji EduKABE.

Każda grupa ma stały termin i pracuje w niezmiennym składzie.


Dlaczego warto wybrać TUS w Fundacji EduKABE?

Fundacja EduKABE od lat prowadzi w Łodzi zajęcia edukacyjne i terapeutyczne dla dzieci. Nasz trening umiejętności społecznych łączy profesjonalizm z empatią i indywidualnym podejściem do każdego dziecka.

💚

Tworzymy przestrzeń, w której każde dziecko czuje się bezpieczne i zauważone.

Nie oceniamy – wspieramy. Nie narzucamy – pomagamy odkrywać.

🤝

Uczymy poprzez relację, empatię i wspólne działanie.

Zaufanie i współpraca są dla nas fundamentem skutecznej pracy z dziećmi.

🎓

Dzięki temu dzieci nie tylko uczą się reagować, ale naprawdę rozumieją siebie i innych.

Łączymy podejście psychologiczne, pedagogiczne i edukacyjne.


Chcesz zapisać dziecko na Trening Umiejętności Społecznych w Łodzi?

Zajęcia TUS prowadzimy stacjonarnie w Łodzi, w siedzibie Fundacji EduKABE.

📞 Zadzwoń: 668 315 306

✉️ Napisz: kontakt@edukabe.pl

📍 Adres: Fundacja EduKABE, ul. Pogonowskiego 34 lok. 5U, 90-746 Łódź

Masz pytania? Chcesz zapisać dziecko na zajęcia?

Napisz do nas lub zadzwoń – chętnie opowiemy, jak wyglądają zajęcia i pomożemy dobrać odpowiednią grupę dla Twojego dziecka. Podczas krótkiej rozmowy ustalimy dogodny termin konsultacji wstępnej i odpowiemy na wszystkie pytania.


Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Czym jest Trening Umiejętności Społecznych (TUS)?

To program grupowych zajęć terapeutycznych, które pomagają dzieciom rozwijać kompetencje społeczne i emocjonalne. W trakcie cyklu TUS dzieci uczą się rozpoznawać emocje, komunikować się i współpracować z rówieśnikami.

Czy dziecko musi mieć diagnozę, żeby uczestniczyć w TUS?

Nie. Zajęcia są otwarte dla wszystkich dzieci, które potrzebują wsparcia w relacjach i emocjach — niezależnie od tego, czy mają formalną diagnozę.

Czy można dołączyć w trakcie cyklu?

Co do zasady nie włączamy dzieci w trakcie już realizowanego cyklu, ponieważ każda grupa przechodzi przez spójny proces rozwojowy.

Natomiast w wyjątkowych sytuacjach, jeśli trener uzna, że jest to możliwe — rozważamy indywidualne zgłoszenia.

W takiej sytuacji prosimy o kontakt, aby wspólnie to omówić.

Czy rodzice mogą uczestniczyć w zajęciach?

Nie, zajęcia przeznaczone są wyłącznie dla dzieci.

Natomiast rodziców zapraszamy na konsultację wstępną przed rozpoczęciem zajęć oraz konsultację podsumowującą po zakończeniu cyklu.

W razie potrzeby istnieje również możliwość dodatkowych konsultacji w trakcie cyklu – jeśli pojawią się pytania, wątpliwości lub chęć omówienia postępów dziecka.

Chcemy, by rodzice czuli się spokojni i mieli pełne wsparcie przez cały proces.

Jak przygotować dziecko do udziału w TUS?

Nie jest potrzebne żadne specjalne przygotowanie. Warto natomiast porozmawiać z dzieckiem o tym, że czekają go ciekawe zajęcia, podczas których pozna nowych kolegów i koleżanki, pobawi się i nauczy różnych rzeczy o emocjach.

Dobrze, jeśli dziecko wie, że przychodzi w bezpieczne miejsce, w którym nikt go nie ocenia.

Czy po zakończeniu cyklu można kontynuować zajęcia?

Tak. Dzieci często uczestniczą w kolejnych edycjach, ponieważ rozwój umiejętności społecznych to proces.

W kolejnych cyklach utrwalamy wcześniejsze umiejętności, dodajemy nowe tematy i dopasowujemy poziom trudności do wieku i postępów dziecka.