Pomagamy dzieciom lepiej rozumieć siebie i innych
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) w Łodzi to program Fundacji EduKABE, który wspiera dzieci w lepszym rozumieniu siebie i budowaniu relacji z innymi.
Jeśli szukasz miejsca, gdzie Twoje dziecko poczuje się bezpiecznie, nabierze pewności siebie i nauczy się współdziałać w grupie – zapraszamy.
W Fundacji EduKABE wierzymy, że każde dziecko ma naturalny potencjał do rozwoju emocjonalnego i społecznego. Potrzebuje tylko przestrzeni, w której może ten potencjał odkrywać we własnym tempie – z akceptacją i wsparciem.
Stawiamy na praktykę, zabawę i wspólne doświadczenie – dzięki temu nauka odbywa się w sposób naturalny i angażujący.
Spis treści
- Dlaczego warto zapisać dziecko na TUS?
- Dla kogo jest Trening Umiejętności Społecznych?
- Co daje TUS?
- Jak wyglądają zajęcia?
- Kto prowadzi zajęcia?
- Konsultacje dla rodziców
- Koszt i organizacja
- Dlaczego warto wybrać TUS w Fundacji EduKABE?
- Chcesz zapisać dziecko na Trening Umiejętności Społecznych w Łodzi?
- Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Dlaczego warto zapisać dziecko na TUS?
Trening Umiejętności Społecznych to forma zajęć grupowych, które rozwijają u dzieci umiejętności potrzebne w szkole, domu i relacjach rówieśniczych.
Rozwój emocjonalny
Twoje dziecko nauczy się rozpoznawać emocje i reagować na nie w zdrowy sposób.
Komunikacja i współpraca
Pomożemy mu mówić o swoich potrzebach, słuchać innych i działać zespołowo.
Większa pewność siebie
Trening wzmocni poczucie własnej wartości Twojego dziecka i pomoże mu odnaleźć się w relacjach.
Dla kogo jest Trening Umiejętności Społecznych?
Nasze zajęcia w ramach treningu umiejętności społecznych w Łodzi kierujemy do dzieci w wieku 4–14 lat, które potrzebują wsparcia w rozwoju emocji, relacji i komunikacji.
Zajęcia są przeznaczone dla dzieci, które:
👥 mają trudność z nawiązywaniem relacji i odnalezieniem się w grupie,
💢 reagują silnymi emocjami – złością, frustracją, nieśmiałością lub wycofaniem,
🌱 potrzebują wzmocnienia poczucia własnej wartości,
💬 zmagają się z trudnościami w komunikacji, asertywności lub samokontroli,
🧩 funkcjonują w spektrum autyzmu, z ADHD lub innymi wyzwaniami rozwojowymi,
💚 po prostu chcą lepiej rozumieć siebie i innych.
Bazując na naszym doświadczeniu i sprawdzonych metodach pracy, prowadzimy zajęcia w trzech grupach wiekowych, aby każde dziecko mogło uczyć się w sposób dopasowany do swojego etapu rozwoju i potrzeb emocjonalnych:
4–6 lat
Pierwsze kroki w emocjach i relacjach
W tej grupie skupiamy się na rozpoznawaniu i nazywaniu emocji – swoich i innych osób.
Dzieci uczą się, jak prosić o pomoc, jak mówić o tym, co czują, oraz jak reagować, gdy coś idzie nie po ich myśli.
Poprzez gry i zabawy rozwijają współpracę, dzielenie się i wspólne podejmowanie decyzji.
To idealny moment, by nauczyć się, że emocje są czymś naturalnym – i można o nich rozmawiać.
7–10 lat
Komunikacja, empatia i samoregulacja
Na tym etapie dzieci coraz częściej funkcjonują w grupach rówieśniczych – w szkole, na zajęciach, w zabawie.
Podczas treningu uczą się, jak mówić o swoich potrzebach w sposób zrozumiały i spokojny, jak reagować na emocje innych oraz jak rozwiązywać konflikty bez złości.
Ćwiczymy empatię, współdziałanie i radzenie sobie w sytuacjach stresu czy porażki.
To czas budowania świadomości emocjonalnej i umiejętności współpracy z innymi.
11–14 lat
Relacje, asertywność i pewność siebie
Starsze dzieci i nastolatki mierzą się z presją rówieśniczą, emocjonalnymi huśtawkami i potrzebą akceptacji.
Na zajęciach uczą się, jak wyrażać swoje zdanie z szacunkiem do innych, jak reagować na krytykę, jak odmawiać i stawiać granice.
Rozmawiamy o tym, jak budować relacje oparte na zaufaniu i jak wzmacniać poczucie własnej wartości.
To grupa, w której dzieci uczą się, że bycie sobą – naprawdę się opłaca.
Co daje TUS?
Podczas treningu Twoje dziecko:
- nauczy się rozpoznawać i nazywać emocje – własne i innych osób,
- rozwinie empatię i umiejętność współpracy,
- nauczy się konstruktywnie rozwiązywać konflikty,
- przećwiczy różne sytuacje społeczne w bezpiecznych warunkach,
- odkryje swoje mocne strony i nauczy się z nich korzystać,
- wzmocni poczucie sprawczości i wiary w siebie,
- poczuje, że bycie sobą jest w porządku.
Naszym celem jest, aby dziecko wyszło z zajęć z większym spokojem, pewnością siebie i zrozumieniem tego, jak funkcjonują emocje – jego własne i innych.
Dowiedz się więcej o metodzie TUS na stronie kwartalnika „Trening Umiejętności Społecznych”.
Jak wyglądają zajęcia?
Zajęcia w ramach treningu umiejętności społecznych w Łodzi prowadzone są w przyjaznej przestrzeni w centrum Łodzi – z wykorzystaniem sprawdzonych metod pracy terapeutycznej i elementów zabawy.
12 spotkań
Cały cykl obejmuje 12 zajęć – to optymalny czas, by wzmocnić konkretne umiejętności społeczne, a jednocześnie nie przeciążać dziecka.
60 minut
Każde spotkanie trwa 60 minut i odbywa się raz w tygodniu.
Małe grupy
Zajęcia prowadzone są w małych, 4–6 osobowych grupach.
Podczas spotkań dzieci:
- uczestniczą w rozmowach, grach i scenkach,
- uczą się przez zabawę, ruch i współdziałanie,
- rozwijają umiejętności słuchania, wyrażania emocji i empatii,
- uczą się akceptować siebie i innych.
Każda grupa ma swojego trenera, który tworzy atmosferę bezpieczeństwa, akceptacji i życzliwości.
Zapisz swoje dziecko na TUS w Fundacji EduKABE
Pomóż mu zyskać pewność siebie i nauczyć się współpracy.
Kto prowadzi zajęcia?

Imię i nazwisko
Trenerka TUS, pedagog i terapeutka. Od wielu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, wspierając ich rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy.
W swojej pracy łączy empatię z konkretnymi metodami terapeutycznymi i elementami zabawy, które pomagają dzieciom uczyć się w sposób naturalny i bezpieczny.
Ukończyła [Lorem ipsum], specjalizuje się w [Lorem ipsum].
Jej misją jest pomaganie dzieciom w budowaniu relacji, zrozumieniu emocji i odkrywaniu własnych zasobów.
Konsultacje dla rodziców
W Fundacji EduKABE dbamy nie tylko o dzieci, ale również o komfort rodziców. Dlatego w ramach programu TUS oferujemy konsultacje, które pomagają lepiej zrozumieć potrzeby dziecka i wspierać je na co dzień.
Konsultacja wstępna to integralna i obowiązkowa część programu TUS Fundacji EduKABE. Odbywa się po zapisaniu dziecka na zajęcia i stanowi pierwszy krok w procesie wsparcia.
Podczas spotkania trener poznaje Twoje dziecko, jego mocne strony, temperament i aktualne potrzeby. Dzięki temu może przygotować się do pracy tak, by od pierwszych zajęć skupić się na rozwoju całej grupy, a jednocześnie uwzględnić indywidualne różnice między dziećmi.
To spotkanie daje nam możliwość ustalenia wspólnych celów, omówienia ewentualnych trudności oraz sposobów komunikacji pomiędzy rodzicami a trenerem.
Dzięki temu już pierwsze zajęcia przebiegają w atmosferze zaufania, zrozumienia i dobrze zaplanowanej pracy.
Po zakończeniu cyklu zapraszamy również na dobrowolną konsultację podsumowującą, podczas której omawiamy postępy dziecka, jego mocne strony i dalsze możliwości rozwoju – zarówno w domu, jak i w relacjach z rówieśnikami.
Koszt i organizacja
| Informacje organizacyjne | Szczegóły |
|---|---|
| Liczba zajęć | 12 spotkań po 60 minut |
| Wielkość grupy | 4–6 dzieci |
| Grupy wiekowe | 4–6 lat, 7–10 lat, 11–14 lat |
| Koszt cyklu | 1200 zł |
| Konsultacja wstępna | 100 zł |
| Konsultacja podsumowująca (opcjonalna) | 100 zł |
Zajęcia odbywają się stacjonarnie w Łodzi, w siedzibie Fundacji EduKABE.
Każda grupa ma stały termin i pracuje w niezmiennym składzie.
Dlaczego warto wybrać TUS w Fundacji EduKABE?
Fundacja EduKABE od lat prowadzi w Łodzi zajęcia edukacyjne i terapeutyczne dla dzieci. Nasz trening umiejętności społecznych łączy profesjonalizm z empatią i indywidualnym podejściem do każdego dziecka.
Tworzymy przestrzeń, w której każde dziecko czuje się bezpieczne i zauważone.
Nie oceniamy – wspieramy. Nie narzucamy – pomagamy odkrywać.
Uczymy poprzez relację, empatię i wspólne działanie.
Zaufanie i współpraca są dla nas fundamentem skutecznej pracy z dziećmi.
Dzięki temu dzieci nie tylko uczą się reagować, ale naprawdę rozumieją siebie i innych.
Łączymy podejście psychologiczne, pedagogiczne i edukacyjne.
Chcesz zapisać dziecko na Trening Umiejętności Społecznych w Łodzi?
Zajęcia TUS prowadzimy stacjonarnie w Łodzi, w siedzibie Fundacji EduKABE.
📞 Zadzwoń: 668 315 306
✉️ Napisz: kontakt@edukabe.pl
📍 Adres: Fundacja EduKABE, ul. Pogonowskiego 34 lok. 5U, 90-746 Łódź
Masz pytania? Chcesz zapisać dziecko na zajęcia?
Napisz do nas lub zadzwoń – chętnie opowiemy, jak wyglądają zajęcia i pomożemy dobrać odpowiednią grupę dla Twojego dziecka. Podczas krótkiej rozmowy ustalimy dogodny termin konsultacji wstępnej i odpowiemy na wszystkie pytania.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Czym jest Trening Umiejętności Społecznych (TUS)?
To program grupowych zajęć terapeutycznych, które pomagają dzieciom rozwijać kompetencje społeczne i emocjonalne. W trakcie cyklu TUS dzieci uczą się rozpoznawać emocje, komunikować się i współpracować z rówieśnikami.
Czy dziecko musi mieć diagnozę, żeby uczestniczyć w TUS?
Nie. Zajęcia są otwarte dla wszystkich dzieci, które potrzebują wsparcia w relacjach i emocjach — niezależnie od tego, czy mają formalną diagnozę.
Czy można dołączyć w trakcie cyklu?
Co do zasady nie włączamy dzieci w trakcie już realizowanego cyklu, ponieważ każda grupa przechodzi przez spójny proces rozwojowy.
Natomiast w wyjątkowych sytuacjach, jeśli trener uzna, że jest to możliwe — rozważamy indywidualne zgłoszenia.
W takiej sytuacji prosimy o kontakt, aby wspólnie to omówić.
Czy rodzice mogą uczestniczyć w zajęciach?
Nie, zajęcia przeznaczone są wyłącznie dla dzieci.
Natomiast rodziców zapraszamy na konsultację wstępną przed rozpoczęciem zajęć oraz konsultację podsumowującą po zakończeniu cyklu.
W razie potrzeby istnieje również możliwość dodatkowych konsultacji w trakcie cyklu – jeśli pojawią się pytania, wątpliwości lub chęć omówienia postępów dziecka.
Chcemy, by rodzice czuli się spokojni i mieli pełne wsparcie przez cały proces.
Jak przygotować dziecko do udziału w TUS?
Nie jest potrzebne żadne specjalne przygotowanie. Warto natomiast porozmawiać z dzieckiem o tym, że czekają go ciekawe zajęcia, podczas których pozna nowych kolegów i koleżanki, pobawi się i nauczy różnych rzeczy o emocjach.
Dobrze, jeśli dziecko wie, że przychodzi w bezpieczne miejsce, w którym nikt go nie ocenia.
Czy po zakończeniu cyklu można kontynuować zajęcia?
Tak. Dzieci często uczestniczą w kolejnych edycjach, ponieważ rozwój umiejętności społecznych to proces.
W kolejnych cyklach utrwalamy wcześniejsze umiejętności, dodajemy nowe tematy i dopasowujemy poziom trudności do wieku i postępów dziecka.