Kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka „Bicie uczy, ale tylko złych rzeczy”

16 października 2014 roku ruszyła kolejna kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka „Bicie uczy, ale tylko złych rzeczy”. Jej celem jest nagłośnienie problemu przemocy wobec dzieci oraz zmiana postaw społecznych, a tym samym obniżenie poziomu agresji i aprobaty dla stosowania przemocy wobec dzieci.

Przerażające jest to, że Polacy wciąż nie widzą nic złego w „klapsie”. Aprobatę takiego wychowywania deklaruje 61% polskiego społeczeństwa, a prawie 33% dorosłych uważa, że bicie jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Badania pokazują także, że zaledwie jedna trzecia Polaków wie o istnieniu w Polsce zakazu kar cielesnych w wychowaniu (badanie TNS OBOP z 2014 roku na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka).

Poniżej znajduje się spot promującego kampanię społeczną Rzecznika Praw Dziecka :