Wydarzenia

Projekt Edu Net podsumowanie :-)

Fundacja EduKABE zrealizowała w okresie wrzesień – grudzień 2015 roku projekt profilaktyczno-edukacyjny „Edu Net” skierowany do młodzieży w wieku gimnazjalnym, w zakresie zagrożeń związanych Internetem i zjawiskiem cyberprzemocy. Projektem zostało objętych w sumie 534 uczniów i uczennic z Publicznego Gimnazjum Nr 23, 32 i 38, a także ze świetlic środowiskowych: Fundacji Virako – Szczęśliwe Podwórko, Pracownia Alternatywnego Wychowania, Stowarzyszenie Centrum Wsparcia Terapeutycznego – Świetlica Podwórkowa oraz Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii Nr 4 w Łodzi. W ramach projektu przeszkolonych zostało również 85 nauczycieli i nauczycielek. 
Projekt „Program profilaktyczny dla młodzieży w wieku gimnazjalnym z zakresu bezpieczeństwa w sieci „Edu Net” był finansowany ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych pozostających w dyspozycji Ministra Zdrowia.
A już wkrótce rozpoczniemy kolejny nabór do projektu, ponieważ otrzymaliśmy fundusze na jego kontynuację 🙂

One Billion Rising. Nazywam się Miliard!

14 lutego po raz czwarty Łódź włączy się w ogólnoświatową akcję One Billion Rising / Nazywam się Miliard Łódź .

W tym roku zatańczymy przeciwko przemocy wobec kobiet i dziewcząt. 
Ambasadorką akcji w Łodzi jest Sędzia Anna Maria Wesołowska.

My w tym roku również tańczymy o godzinie 16.00, na dziedzińcu AOIA, przy ulicy Zachodniej 56a. 

Zapraszamy do włączenia się do akcji !!! Będziemy tańczyć do utworu „Break The Chain” 🙂


        

Gra edukacyjna „Nie-przegraj!”

Fundacja EduKABE zrealizowała w okresie wrzesień – grudzień 2015 roku grę edukacyjną „Nie prze-graj!”  w Gimnazjum Publicznym Nr 14, 33 i 40 w Łodzi w ramach rządowego programu „Bezpieczna i przyjazna szkoła” finansowanego przez Kuratorium Oświaty w Łodzi. Projektem zostało objętych w sumie 224 uczniów i uczennic oraz 32 nauczycieli. Celem zajęć było przede wszystkim dostarczenie wiedzy na temat zagrożeń związanych z różnymi formami przemocy. Gra polegała na angażowaniu młodzieży w dyskusję na temat dokonywania wyborów w trudnych sytuacjach życiowych. 


Relacja z debaty „Przemoc w polskiej szkole. Społeczno – kulturowe aspekty wykluczenia”.


16.12.2015 r. w Łodzi odbyła się debata „Przemoc w polskiej szkole. Społeczno – kulturowe aspekty wykluczenia”, która została zorganizowana przez  Gender w Podręcznikach Projekt Badawczy , Fundacja Feminoteka , EduKABE Fundacja Kreatywnych Rozwiązań , Łódzki Kongres Kobiet oraz Katedra Socjologii Stosowanej i Pracy Socjalnej UŁ .

Podczas debaty odbyły się następujące prelekcje:

1.    Prof. UŁ. dr hab. Jolanta Grotowska-Leder  
Temat: Przemoc w szkole – złożoność i transformacja zachowań agresywnych w społeczności szkolnej. 
2.    Prof. UŁ. dr hab. Elżbieta Michałowska
Temat: Nauczyciele i środowisko rówieśnicze jako źródła przemocy w szkole.

3.    Dr Iza Desperak
Temat: Co się dzieje w szkole?

4.    Dr hab. Grażyna Mikołajczyk – Lerman
Temat: Przemoc szkolna a niepełnosprawność uczniów.

5.    Dr Emilia Paprzycka
Temat: „Klucz do wykluczenia? Konteksty definiowania kobiecości i męskości w podręcznikach do Wychowania do życia w rodzinie”.

6.    Magda Grabowska
Temat: „Dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona” – prezentacja wyników raportu.

7.    Agata Kobylińska, Barbara Michalska
Temat: „(Nie)widoczne czy (nie)obecne? Edukacja przedszkolna wolna od stereotypów?”

Wszystkie prelekcje ułożyły się w jedną i pełną całość. Po prelekcjach odbyła się dyskusja moderowana przez łódzką dziennikarkę Oksanę Hałatyn-Burda. Podczas dyskusji zastanawialiśmy się wspólnie, jakie czynniki wpływają na zjawisko przemocy, jak możemy sobie z nią radzić i co w obecnej sytuacji będzie się działo w związku z tematyką antydyskryminacyjną w szkołach. 
Wszystkie uczestniczki i uczestnicy debaty otrzymali papierową wersję skrótu raportu „Gender w podręcznikach”.

CYKL DEBAT I WARSZTATÓW DLA NAUCZYCIELEK I NAUCZYCIELI ORAZ PROFESJONALISTEK I PROFESJONALISTÓW NA TEMAT STEREOTYPÓW organizowany jest przez Interdyscyplinarne Centrum Badań Płci Kulturowej i Tożsamości Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu we współpracy z Fundacją Feminoteka oraz grupą Głosy Przeciwko Przemocy w ramach projektu „Kobiety i mężczyźni, chłopcy i dziewczęta RAZEM przeciw stereotypom płciowym” programu Obywatele dla Demokracji finansowanego z Funduszy EOG.

 



Zaproszenie na debatę: „Przemoc w polskiej szkole. Społeczno – kulturowe podstawy wykluczenia”.

Zespół Gender w Podręcznikach Projekt Badawczy , Fundacja Feminoteka , EduKABE Fundacja Kreatywnych Rozwiązań oraz Łódzki Kongres Kobiet zapraszają na DEBATĘ EKSPERTEK 16 grudnia, w godzinach 15.30-18.30, na Wydziale Socjologiczno – Ekonomicznym Uniwersytetu Łódzkiego, przy ul. Rewolucji 41/43, w budynku T, sala T006.

TEMAT DEBATY: „Przemoc w polskiej szkole. Społeczno-kulturowe podstawy wykluczenia”. 

Wśród zaproszonych panelistek:
* Prof. UŁ. dr hab. Jolanta Grotowska-Leder – kierownik Katedry Socjologii Stosowanej i Pracy Socjalnej w Instytucie Socjologii, Prodziekan Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego UŁ. Członek Komitetu Nauk Demograficznych PAN.
* Prof. UŁ. dr hab. Elżbieta Michałowska – Katedra Socjologii Miasta i Wsi, Instytut Socjologii UŁ.
* Dr hab. Grażyna Mikołajczyk – Lerman – Katedra Socjologii Stosowanej i Pracy Socjalnej, Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno–Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki. 
* Dr Iza Desperak – Katedra Socjologii Polityki i Moralności UŁ.
* Dr Emilia Paprzycka – Zakład Socjologii Struktur i Działań Społecznych w Katedrze Socjologii Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. 
* Magda Grabowska – Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej.
* Agata Kobylińska i Barbara Michalska – EduKABE Fundacja Kreatywnych Rozwiązań


Debatę poprowadzi łódzka dziennikarka Oksana Hałatyn – Burda


Udział w debacie jest bezpłatny. Wstęp wolny.

Przewidziana jest również wspólna dyskusja, podczas której każda osoba może zabrać głos.

Maraton pisania listów Amnesty Internstional

Dołącz do NAJWIĘKSZEGO na świecie wydarzenia na rzecz PRAW CZŁOWIEKA! W trakcie Maratonu piszemy LISTY w obronie osób, których prawa zostały złamane.

KOGO BRONIMY w tym roku? Piszemy m.in. w sprawie YECENII ARMENTA z Meksyku, bitej i gwałconej przez policję aż przyznała się do przestępstwa bez jakichkolwiek innych dowodów, DZIEWCZYNEK Z BURKINA FASO, które zmuszane są do wczesnych małżeństw, czy też w sprawie TEODORY DEL CARMEN VASQUEZ z Salwadoru, skazanej na 30 lat za urodzenie martwego dziecka. 

Poznaj historie tegorocznych bohaterów i bohaterek na www.amnesty.org.pl/maraton

Zaczynamy pisać 12 grudnia o godzinie 12 w klubokawiarni Niebostan, ul. Piotrkowska 17.


ZAPRASZAMY!!!

Kampania 19 dni – szkolenie dla nauczycielek i nauczycieli

A dzisiaj w ramach Kampania 19 dni odbyło się szkolenie dla nauczycielek i nauczycieli w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Łodzi dotyczące przemocy rówieśniczej. W szkoleniu uczestniczyło 26 osób, które bardzo aktywnie włączyły się w myśl przewodnią naszych wspólnych działań w ramach kampanii, czyli w edukację do życia bez przemocy !!!

Rekrutacja do projektu Jak z miłością i szacunkiem wyznaczać granice.

EduKABE Fundacja Kreatywnych Rozwiązań prowadzi rekrutację łódzkich przedszkoli do projektu Jak z miłością i szacunkiem wyznaczać granice.
Głównym celem projektu jest przeprowadzenie dla grup przedszkolnych ( dzieci 4-6 letnie) zajęć edukacyjnych „Chronimy dzieci 1” w wymiarze całego cyklu edukacyjnego według scenariuszy Fundacji Dzieci Niczyje z zakresu profilaktyki przemocy i wykorzystywania seksualnego. Dla każdej grupy przewidziane są 4 zajęcia w ramach cyklu.
Cele szczegółowe zajęć edukacyjnych:
• wzmocnienie w dziecku przekonania, że ma prawo czuć się bezpiecznie,
• podniesienie umiejętności identyfikacji sytuacji niebezpiecznych i zagrażających,
• przekazanie dziecku informacji o konieczności mówienia o zagrażającej sytuacji,
• dostarczenie informacji dotyczących sposobów działania w trudnej sytuacji.
Dodatkowo założeniem projektu jest przeprowadzenie spotkań edukacyjnych „Jak z miłością i szacunkiem wyznaczać granice” dla rodziców i profesjonalistów, które w swym celu mają doskonalić umiejętności rozpoznawania własnych emocji i ich kontroli, a także podnieść umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami, jakie napotykają na co dzień. Spotkania edukacyjne realizowane w ramach projektu mają również na celu promować działania zmierzające do wyznaczania dziecku granic i konsekwentnego ich przestrzegania.
Zapraszamy do wypełnienia formularza zgłoszeniowego: http://goo.gl/forms/oIgdSloiGw  w terminie do środy 20.01.2016 r.

Projekt Jak z miłością i szacunkiem wyznaczać granice współfinansowany jest ze środków The Velux Foundations w ramach programu „Bezpieczne dzieciństwo” Fundacji Dzieci Niczyje.