O nas

EduKABE Fundacja Kreatywnych Rozwiązań działa od 2014 roku. 

Nasze działania adresujemy do dzieci, nastolatków, rodziców, opiekunów i osób dorosłych z najbliższego otoczenia dziecka: nauczycieli i kadry niepedagogicznej, pracowników organizacji i instytucji – realizujemy je w formie indywidualnej bądź grupowej. Działania obejmują również zakres prac systemowych we współpracy z władzami rządowymi i samorządowymi oraz innymi organizacjami i instytucjami.

W ciągu ostatnich lat zrealizowaliśmy projekty, które objęły ponad 10 000 uczniów oraz kilkaset osób dorosłych z całej Polski. Od lat realizujemy:

  • działania profilaktyczne
  • działania interwencyjne
  • działania rzecznicze – służące wpływaniu na zmianyw kontekście ochrony i promowaniu praw dzieci i młodzieży;
  • działania samorzecznicze – tworząc przestrzeń dla dzieci i młodzieży, do podejmowania inicjatyw pozwalających na wyrażać własnych opinii i poglądów z jednoczesnym uszanowaniem praw innych osób;

Mamy doświadczenie w pracy z sektorem publicznym i organizacjami pozarządowymi, współpracując z instytucjami takimi jak Polska Akcja Humanitarna, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz Ministerstwo Cyfryzacji. Projekty realizowane z tymi partnerami dotyczyły m.in. przeciwdziałania przemocy w szkole, wsparcia psychologicznego dla uczniów oraz edukacji cyfrowej. Współpracujemy także z lokalnymi liderami, m.in. z urzędami gmin, szkołami oraz placówkami wychowawczymi, co wzmacnia jej zakorzenienie w społecznościach lokalnych. Jeśli tylko to możliwe, działamy w partnerstwach, które angażują różnorodne grupy interesariuszy w realizację wspólnych celów. Realizujemy działania w sposób kompleksowy, łącząc diagnozę potrzeb, wdrażanie nowoczesnych metod dydaktycznych oraz wspieranie nauczycieli w podnoszeniu kompetencji zawodowych.

Zdjęcie portretowe Jakuba Kobylińskiego, prezesa Fundacji EduKABE. Fot. Agnieszka Cytacka.

Prezes Zarządu

Jakub Kobyliński od 2014 roku pełni funkcję Prezesa Fundacji EduKABE. Odpowiada za strategiczny rozwój organizacji, pozyskiwanie środków i nadzór nad realizacją projektów edukacyjnych i społecznych.

Od ponad dekady działa na styku edukacji, profilaktyki i nowoczesnych rozwiązań organizacyjnych, projektując inicjatywy wspierające dzieci, młodzież oraz nauczycieli. Wcześniej przez wiele lat koordynował i nadzorował projekty współfinansowane ze środków UE, zdobywając doświadczenie w zarządzaniu zespołami, finansami i jakością.

Z wykształcenia magister etnologii Uniwersytetu Łódzkiego – co ukształtowało jego wrażliwość społeczną i ciekawość drugiego człowieka, dziś przekładane na działania fundacyjne.

W życiu prywatnym miłośnik podróży, dobrej kuchni i kotów – w domu towarzyszą mu Migawka i Winkiel.

Zdjęcie portretowe Barbary Michalskiej, wiceprezeski Fundacji EduKABE. Fot. Agnieszka Cytacka.

Wiceprezeska Zarządu

Biogram zawodowy: Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi: pedagożka, socjoterapeutka, terapeutka pedagogiczna, interwentka kryzysowa. Facylitatorka dialogów publicznych. Certyfikowana terapeutka ręki. Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Warszawie: interwentka kryzysowa. Współzałożycielka Fundacji EduKABE. Edukatorka edukacji seksualnej w Fundacji SPUNK. Ambasadorka kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”  Ekspertka w Sieci Edukacji Cyfrowej – KOMETA. Praktyk programu „Dam Radę i Jestem z Ciebie Dumny „- opartego na filozofii Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniu. Twórczyni projektów edukacyjnych i profilaktycznych a także opinii do Wieloletnich Programów Profilaktycznych.

Nieformalna pasjonatka wyszukiwania potencjałów edukacyjnych i budowania sieci współpracy pomiędzy specjalistami w 3 sektorze i edukacji formalnej.

Zainteresowania zawodowe: Bezpieczeństwo Cyfrowe / Edukacja Medialna / Profilaktyka / Kompetencje Cyfrowe / Edukacja Seksualna / Edukacja Antydyskryminacyjna / Inspiracje Edukacyjne / Pozytywna Strona Internetu/Kompetencje Rodzicielskie/Kompetencje Wychowawcze / Budowanie zespołu klasowego/ Budowanie strategii pracy z tzw. „trudną klasą” , „trudnym rodzicem” i „trudnym uczniem” / Dobrostan/ DE&I/ Kryzys zdrowia psychicznego/ Edukacja emocjonalna.

Specjalizacja zawodowa: Pedagożka, socjoterapeutka, terapeutka pedagogiczna, certyfikowana terapeutka ręki, interwentka kryzysowa.

Publikacje: Współtwórczyni: Karty do diagnozowania gotowości szkolnej – praca zbiorowa. Nowa Era. „Wychowanie do życia w cyfrowym świecie. Przewodnik dla nauczycieli i nie tylko” – współpraca z Fundacją Panoptykon. Podręcznika dla nauczycieli „Nasz Łódź” – materiały dla nauczycieli do wykorzystania na zajęciach poświęconych rewitalizacji i edukacji regionalnej opracowane w ramach programu „Nasza Łódź”. Publikacji, stanowiącej podsumowanie badań realizowanych w ramach projektu badawczego „Gender w podręcznikach” pod redakcją Iwony Chmury-Rutkowskiej, Macieja Dudy, Marty Mazurek i Aleksandry Sołtysiak. Współtwórczyni raportu „Młodzi 2018”, pod redakcją naukową prof. Krystyny Szafraniec.