O nas

EduKABE Fundacja Kreatywnych Rozwiązań działa od 2014 roku. 

Nasze działania adresujemy do dzieci, nastolatków, rodziców, opiekunów i osób dorosłych z najbliższego otoczenia dziecka: nauczycieli i kadry niepedagogicznej, pracowników organizacji i instytucji – realizujemy je w formie indywidualnej bądź grupowej. Działania obejmują również zakres prac systemowych we współpracy z władzami rządowymi i samorządowymi oraz innymi organizacjami i instytucjami.

W ciągu ostatnich lat zrealizowaliśmy projekty, które objęły ponad 10 000 uczniów oraz kilkaset osób dorosłych z całej Polski. Od lat realizujemy:

  • działania profilaktyczne
  • działania interwencyjne
  • działania rzecznicze – służące wpływaniu na zmianyw kontekście ochrony i promowaniu praw dzieci i młodzieży;
  • działania samorzecznicze – tworząc przestrzeń dla dzieci i młodzieży, do podejmowania inicjatyw pozwalających na wyrażać własnych opinii i poglądów z jednoczesnym uszanowaniem praw innych osób;

Mamy doświadczenie w pracy z sektorem publicznym i organizacjami pozarządowymi, współpracując z instytucjami takimi jak Polska Akcja Humanitarna, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz Ministerstwo Cyfryzacji. Projekty realizowane z tymi partnerami dotyczyły m.in. przeciwdziałania przemocy w szkole, wsparcia psychologicznego dla uczniów oraz edukacji cyfrowej. Współpracujemy także z lokalnymi liderami, m.in. z urzędami gmin, szkołami oraz placówkami wychowawczymi, co wzmacnia jej zakorzenienie w społecznościach lokalnych. Jeśli tylko to możliwe, działamy w partnerstwach, które angażują różnorodne grupy interesariuszy w realizację wspólnych celów. Realizujemy działania w sposób kompleksowy, łącząc diagnozę potrzeb, wdrażanie nowoczesnych metod dydaktycznych oraz wspieranie nauczycieli w podnoszeniu kompetencji zawodowych.

Prezes Zarządu

Z wykształcenia etnolog (nie, to nie jest specjalista od robaczków) i księgowy, ostatnio również certyfikowany menedżer projektów. A tak naprawdę niespokojny duch, który bezustannie szuka swojej drogi. Z zamiłowania smakosz i podróżnik. Ponadto miłośnik zwierząt, muzyki i reportaży. W EduKABE zajmuje się organizacją całego przedsięwzięcia, wszelkimi sprawami w najmniejszym choćby stopniu związanymi z tabelkami i cyferkami.

Wiceprezeska Zarządu

Biogram zawodowy: Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi: pedagożka, socjoterapeutka, terapeutka pedagogiczna. Facylitatorka dialogów publicznych. Certyfikowana terapeutka ręki. Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Warszawie: interwentka kryzysowa. Współzałożycielka Fundacji EduKABE. Edukatorka edukacji seksualnej w Fundacji SPUNK. Ambasadorka kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”  Ekspertka w Sieci Edukacji Cyfrowej – KOMETA. Praktyk programu „Dam Radę i Jestem z Ciebie Dumny „- opartego na filozofii Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniu. Twórczyni projektów edukacyjnych i profilaktycznych a także opinii do Wieloletnich Programów Profilaktycznych.

Nieformalna pasjonatka wyszukiwania potencjałów edukacyjnych i budowania sieci współpracy pomiędzy specjalistami w 3 sektorze i edukacji formalnej.

Zainteresowania zawodowe: Bezpieczeństwo Cyfrowe / Edukacja Medialna / Profilaktyka / Kompetencje Cyfrowe / Edukacja Seksualna / Edukacja Antydyskryminacyjna / Inspiracje Edukacyjne / Pozytywna Strona Internetu/Kompetencje Rodzicielskie/Kompetencje Wychowawcze / Budowanie zespołu klasowego/ Budowanie strategii pracy z tzw. „trudną klasą” , „trudnym rodzicem” i „trudnym uczniem” / Dobrostan/ DE&I/ Kryzys zdrowia psychicznego/ Edukacja emocjonalna.

Specjalizacja zawodowa: Pedagożka, socjoterapeutka, terapeutka pedagogiczna, certyfikowana terapeutka ręki, interwentka kryzysowa.

Publikacje: Współtwórczyni: Karty do diagnozowania gotowości szkolnej – praca zbiorowa. Nowa Era. „Wychowanie do życia w cyfrowym świecie. Przewodnik dla nauczycieli i nie tylko” – współpraca z Fundacją Panoptykon. Podręcznika dla nauczycieli „Nasz Łódź” – materiały dla nauczycieli do wykorzystania na zajęciach poświęconych rewitalizacji i edukacji regionalnej opracowane w ramach programu „Nasza Łódź”. Publikacji, stanowiącej podsumowanie badań realizowanych w ramach projektu badawczego „Gender w podręcznikach” pod redakcją Iwony Chmury-Rutkowskiej, Macieja Dudy, Marty Mazurek i Aleksandry Sołtysiak. Współtwórczyni raportu „Młodzi 2018”, pod redakcją naukową prof. Krystyny Szafraniec.