Wydarzenia

Bez klapsa – czyli jak z miłością i szacunkiem wyznaczać dziecku granice

Informacje ogólne:

Warsztaty dla osób które chcą zdobyć wiedzę  na temat wychowania „bez klapsa”, a także nabyć umiejętności wyznaczania dziecku granic z zachowaniem szacunku dla małego człowieka. 

Szkolenie prowadzone przez specjalistki, które ukończyły szkolenie realizowane przez Fundację Dzieci Niczyje.


Treści programowe:

Szkolenie podzielone jest na trzy bloki tematyczne:
  • „Nie” dla klapsa – dlaczego „nie” dla klapsa? Próbując odpowiedzieć na tak postawione pytanie, będą mogli Państwo przyjrzeć się motywom, które kierują człowiekiem, gdy stosują te i inne krzywdzące metody wychowawcze, a także przyjąć perspektywę dziecka, które doświadcza takiego sposobu wychowania.
  • Uczucia – w tym bloku tematycznym będą Państwo zajmować się obszarem uczuć, pod wpływem których najczęściej stosuje się klapsy(lub inne metody wychowawcze, nie sprzyjające budowaniu pozytywnego obrazu dziecka: krzyk, szturchanie itp.) jako metodę wychowawczą. Będą Państwo poszukiwać sposobów pomagających rozpoznać uczucia w sobie oraz w innych, a także sposobów radzenia sobie z nimi w sytuacjach trudnych.
  • Zamiast klapsa – w tym bloku tematycznym będą Państwo poznać inne niż klaps metody wychowawcze, które pomogą rodzicom zachęcać dzieci do współpracy, a także przyjrzą się różnicy pomiędzy karą a konsekwencją.

Adresaci: 

  • nauczyciele,
  • pedagodzy,
  • wychowawcy,
  • studenci,
  • rodzice,
  • i inne osoby zainteresowane proponowaną tematyką.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu.

Szkolenie realizowane w wymiarze (jedna opcja do wyboru):

  • 6 spotkań x 2 godz.
  • 2 spotkania x 6 godz.
  • lub 1 spotkanie edukacyjne 2,5 godz. – spotkanie to może być zaproponowane przez szkołę jako spotkanie edukacyjne dla rodziców;

Miejsce szkolenia:

Szkolenie może być realizowane w Placówce zgłaszającej chęć uczestnictwa lub w miejscu wyznaczonym przez EduKABE, na terenie miasta Łódź.

Adaptacja dziecka w przedszkolu

Informacje ogólne:

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się o rozwiązywaniu różnorodnych trudności związanych z procesem adaptacyjnym dziecka.

Treści programowe:

  • Wskazówki do zaprojektowania działań na pierwsze dni w grupie.
  • Wskazówki do zorganizowania pierwszego zebrania informacyjnego dla rodziców.
  • RATUNKU!!! Dziecko płacze – co robić? – propozycje rozwiązań.

Adresaci:

  • początkujący nauczyciele,
  • studenci, 
  • i inne osoby zainteresowane proponowaną tematyką.

Szkolenie realizowane w wymiarze:

  • 1 spotkanie x 4 godz. dydaktyczne
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu.

Miejsce szkolenia:

Szkolenie może być realizowane w Placówce zgłaszającej chęć uczestnictwa lub w miejscu wyznaczonym przez EduKABE, na terenie miasta Łódź.

Adaptacja dziecka w przedszkolu

Informacje ogólne:

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się o rozwiązywaniu trudności adaptacyjnych dziecka.

Treści programowe:

  • Jak przygotować dziecko do pierwszych dni w przedszkolu aby ograniczyć poziom stresu (co adaptację ułatwia, a co ją utrudnia).
  • Na co zwrócić uwagę podczas prowadzenia rozmów z nauczycielem/-ką dziecka.
  • Propozycje gier i zabaw ułatwiających adaptację dziecka.
  • RATUNKU!!! Dziecko płacze – co robić? – propozycje rozwiązań.

Szkolenie realizowane w wymiarze:

  • 1 spotkanie edukacyjne x 2,5 godz.

Miejsce szkolenia:

Szkolenie może być realizowane w Placówce zgłaszającej chęć uczestnictwa lub w miejscu wyznaczonym przez EduKABE, na terenie Łodzi.

Gotowość szkolna dziecka – przedstawienie kryteriów gotowości szkolnej dzieci 5-6 letnich

Informacje ogólne:

Celem szkolenia jest przedstawienie fizycznych i psychologicznych uwarunkowań gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej. Szkolenie przewidziane jest zarówno dla nauczycieli (szczególnie początkujących) oraz dla rodziców.

Treści programowe:

  • Wyjaśnienie pojęcia gotowość szkolna.
  • Gotowość umysłowa, fizyczna i społeczno-emocjonalna.
  • Czynniki wpływające na gotowość szkolną.
  • Przyczyny braku gotowości szkolnej.
  • W jaki sposób sprawdzić gotowość szkolną.
  • Jakie umiejętności świadczą o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.
  • Pomoc dziecku, które nie osiągnęło gotowości szkolnej.

Adresaci:

  • nauczyciele,
  • pedagodzy,
  • wychowawcy,
  • studenci,
  • rodzice,
  • i inne osoby zainteresowane proponowaną tematyką.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu.

Szkolenie realizowane w wymiarze:

  • 1 spotkanie x 4 godz. dydaktyczne.

Miejsce szkolenia:

Szkolenie może być realizowane w Placówce zgłaszającej chęć uczestnictwa lub w miejscu wyznaczonym przez EduKABE, na terenie miasta Łódź.

Już wiem co zrobić – edukacja dzieci i rodziców w zakresie ochrony przed przemocą i wykorzystywaniem seksualnym

Informacje ogólne:

Zajęcia profilaktyczne z zakresu umiejętności skutecznej komunikacji z dzieckiem, tworzenia bezpiecznej relacji oraz właściwego reagowania na wczesne symptomy krzywdzenia dziecka.
Szkolenie prowadzone przez specjalistki, które ukończyły szkolenie realizowane przez Fundację Dzieci Niczyje.

Treści programowe:

Szkolenie podzielone jest na dwa bloki tematyczne. Każdy z nich może być realizowany oddzielnie:

  • Blok zajęć dla dzieci: 

proponujemy Państwu przeprowadzenie cyklu pięciu spotkań z dziećmi (5 zajęć x 2 x 45 minut) na tematy związane z:

    • rozpoznawaniem i nazywaniem emocji,
    • umiejętnością wyznaczania i dbania o własne granice,
    • umiejętnością rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu dziecka,
    • poznaniem skutecznych sposobów reagowania w takich sytuacjach.
  • Blok zajęć dla dorosłych: 

proponujemy Państwu przeprowadzenie cyklu trzech spotkań z rodzicami (3 x 2 godz.). W bloku omówione są:

    • sposoby podnoszenia kompetencji komunikacyjnych w relacji z dzieckiem,
    • możliwości edukacji dziecka na temat bezpieczeństwa i ochrony w sytuacjach stanowiących zagrożenie krzywdzeniem,
    • zapoznaniem rodziców z rodzajem sytuacji stanowiących zagrożenie krzywdzeniem (również sytuacje wynikające z użytkowania Internetu)

Szkolenie realizowane w wymiarze:

  • Blok zajęć dla dzieci: 5 scenariuszy zajęć po 2 godziny dydaktyczne (2 x 45 minut) lub ustalane indywidualnie.
  • Blok zajęć dla dorosłych: 3 scenariusze 2 godzinnych zajęć lub ustalane indywidualnie.

Miejsce szkolenia:

Szkolenie może być realizowane w Placówce zgłaszającej chęć uczestnictwa lub w miejscu wyznaczonym przez EduKABE, na terenie Lodzi.

Elementy Integracji Sensorycznej

Kurs „Elementy Integracji Sensorycznej” prowadzony przez certyfikowanego terapeutkę integracji sensorycznej.

Informacje ogólne:

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą podstawowe informacje z zakresu integracji sensorycznej. Dowiedzą się między innymi czym jest integracja sensoryczna, czym są zaburzenia przetwarzania sensorycznego, jakie są podstawowe układy zmysłowe wpływające na nasze codzienne funkcjonowanie oraz jaką rolę pełnią w naszym życiu zmysły. Szkolenie prowadzone przez Terapeutkę Integracji Sensorycznej II*.


Treści programowe:

  • wyjaśnienie terminu: Integracja sensoryczna,
  • przyczyny i objawy zaburzeń SI,
  • propozycje ćwiczeń umożliwiających pracę z dziećmi mającymi objawy mogące świadczyć o zaburzeniach integracji sensorycznej,
  • zaprezentowanie narzędzi badań stosowane w terapii SI.

Adresaci: 

  • nauczyciele,
  • pedagodzy,
  • wychowawcy,
  • studenci,
  • rodzice,
  • i inne osoby zainteresowane proponowaną tematyką.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu. 

Szkolenie realizowane w wymiarze: 

  • 1 spotkanie x 3 godz. dydaktyczne

Miejsce szkolenia:

Szkolenie może być realizowane w Placówce zgłaszającej chęć uczestnictwa lub w miejscu wyznaczonym przez EduKABE, na terenie miasta Łódź.

Praca z dzieckiem przejawiającym trudności grafomotoryczne

Informacje ogólne:

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących z dziećmi przejawiającymi zaburzenia manualne. Podczas szkolenia uczestnicy uzyskają informacje na temat etapów rozwoju grafomotoryki, zaburzeń grafomotorycznych oraz elementów procesu diagnozy i terapii,  a także ćwiczeń z zakresu terapii ręki.

Treści programowe:

  • Etapy rozwoju grafomotoryki,
  • Zaburzenia grafomotoryczne,
  • Propozycje ćwiczeń,
  • Elementy diagnozy.

Adresaci:

  • nauczyciele,
  • pedagodzy,
  • wychowawcy,
  • studenci,
  • rodzice,
  • i inne osoby zainteresowane proponowaną tematyką.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu.

Szkolenie realizowane w wymiarze:

  • 1 spotkanie x 3 godz. dydaktyczne

Miejsce szkolenia:

Szkolenie może być realizowane w Placówce zgłaszającej chęć uczestnictwa lub w miejscu wyznaczonym przez EduKABE, na terenie miasta Łódź.

Praca z dzieckiem przejawiającym trudności z percepcją wzrokową

Informacje ogólne:

Szkolenie przewidziane jest zarówno dla nauczycieli (w szczególności rozpoczynających swoją karierę) jak i dla rodziców. Podczas jego trwania zaprezentowane zostaną między innymi propozycje ćwiczeń oraz zabaw rozwijających percepcję wzrokową dzieci.

Treści programowe:

  • Kształtowanie się percepcji wzrokowej dziecka.
  • Zaburzenia percepcji wzrokowej i ich wpływ na karierę szkolną dziecka.
  • Propozycje zabaw i ćwiczeń rozwijających percepcję wzrokową.
  • Prezentacja niekonwencjonalnych pomocy dydaktycznych symulujących rozwój percepcji wzrokowej.

Adresaci:

  • nauczyciele,
  • pedagodzy,
  • wychowawcy,
  • studenci,
  • rodzice,
  • i inne osoby zainteresowane proponowaną tematyką.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu. 

Szkolenie realizowane w wymiarze: 

  • 1 spotkanie x 4 godz. dydaktycznych.

Miejsce szkolenia:

Szkolenie może być realizowane w Placówce zgłaszającej chęć uczestnictwa lub w miejscu wyznaczonym przez EduKABE, na terenie miasta Łódź.

Praca z dzieckiem przejawiającym trudności z percepcją słuchową

Informacje ogólne:

Szkolenie przewidziane jest zarówno dla nauczycieli (w szczególności rozpoczynających swoją karierę) jak i dla rodziców. Podczas jego trwania zaprezentowane zostaną między innymi propozycje ćwiczeń oraz zabaw rozwijających percepcję słuchową dzieci. 

Treści programowe:

  • Kształtowanie się percepcji słuchowej dziecka.
  • Zaburzenia percepcji słuchowej i ich wpływ na karierę szkolną dziecka.
  • Propozycje zabaw i ćwiczeń rozwijających percepcję słuchową.
  • Prezentacja niekonwencjonalnych pomocy dydaktycznych symulujących rozwój percepcji słuchowej. 

Adresaci:

  • nauczyciele,
  • pedagodzy,
  • wychowawcy,
  • studenci,
  • rodzice,
  • i inne osoby zainteresowane proponowaną tematyką.
Szkolenie kończy się uzyskaniem zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu. 

Szkolenie realizowane w wymiarze: 

  • 1 spotkanie x 4 godz. dydaktycznych.

Miejsce szkolenia:

Szkolenie może być realizowane w Placówce zgłaszającej chęć uczestnictwa lub w miejscu wyznaczonym przez EduKABE, na terenie miasta Łódź.